• Hola, con los nuevos cambios del sitio he puesto diferentes tipos de publicidad que podrian resultar algo molestas. Sin embargo, luego de registrarte e interactuar un poco con la pagina, van a ser reemplazados por otros mas sutiles y pequeños! * A mi tampoco me gusta la publicidad, pero es una de las piezas para que el sitio esté disponible. Si bloqueas la publicidad, probá desactivarla unos dias.
    Gracias

[CM10] Android 4.1.2 Jelly Bean for Defy and Defy+ (07-11)

Estado
Cerrado para nuevas respuestas.

ProwleR.

Sir. Lacroix
Android 4.1.2 Jelly Bean

Motorola Defy

Thread oficial

Status Quarx:

12.07: Boot up

14.07: Phone, Mobile Data, USB, Mass storage, Sensors, Camera(Photo), GPS/AGPS.

18.07: Audio (thanks to maniac103), Video rec/play, Panorama, FM-Radio

19.07: Install app to sdcard, mp3 codec, video codec fixes, rework fm-radio, cyan update.

20.07: Stability fixes, Power Widget, 1% battery.

22.07: Usb fixes, USB Tethering, Data Usage, Preferred Network (umts/cdma) selection, CrystalTalk

23.07: Fix audio lock-ups (thanks to nadlabak), a2dp(should work, i can't test it), fix volume change, OS FMRadio and fm volume change in background by maniac103, leds

26.07: Themes, button backlight, fix lag bootanimation... cyanogen updates.

28.07: re-fix button backlight, holo fm-radio, Option for enable/disable On-Screen Button(36dp)

04.08: Fix volume rocker music controls, Realtime switch of OnScreenButtons and size of it, Phone/SMS apps now in memory all the time, Enable CPU TLS Register, Auto-Backlight Settings, Boosted governor by default... maybe forgot some more..

08.08: Improved stablity of camera (bayer have problem with sound), DroidSSHD, Trebuchet, common stablity fixes. Note: in this build, need reboot for OnScreenButtons due some new cyan stuff, will be fixed in next version

10.08: update Moto RIL to v4, fm-radio to lockscreen, hwui blacklist on mb525, fix realtime OnScreenButtons, Fix MotoPortal, Disable get local ipv6 adress.

12.08: Auto-backup battd, Port phone features from cm9 , Add national data roaming and make it optional (from AOKP).

17.08: Minor Fixes , Wifi tests , Cyanogen Updates

22.08: Fix ability change brightness of buttons(Defyparts), compass fix, Apollo intent fix (which fixes last.fm etc), dalvik heap 128mb -> 48mb, wifi changes

25.08: Disable lock in memory Phone and sms apps(by users requests), fix OnScreenButtons, ipv6 tweaks.

28.08: Fix 00:00:00:00:00:00 SSID in apps, fix audio routing in dock modes

03.09: Fix Audio in video rec(not ideal) and decrease fps in preview camera (not in video), 2Channels for audio, DSP-Manager in software which support JB (ex, apollo) it's not a bug, support multiboot, wifi-tethering (thanks ot devs of ml2, maybe have bugs, not tested)

04.09: Fix compass, update sgx libs to JB, fix wallpapers, improve video perfomance, new touch driver (for test, only 2 fingers for now, more will be enabled in next build) Experimental build

12.09: Fixed touch driver (allow touches upto 10), Fix for data connection, thanks to SlugZero, also some more fixes for stability ril, disable fps limit in preview.

24.09: Video rec fixes, add 720p rec (not by default, unstable),cyanogen updates.

2ndboot builds:

10.10: Android 4.1.2, CRT-Animation , custom kernel, experimental. Included patch for flashlight (not tested, but shouldn't burn it)

11.10: Fix red camera, updated 2ndboot.ko, fix pds mount and permissions.

13.10: Kernel update:fix wifi tether(reboot), reduce battery drain, compiled with linaro 4.5, fix charge only mode, cleanup unused drivers.

18.10: Kernel update:fix wifi tether(reboot), reduce battery drain, fix charge only mode, cleanup unused drivers, fix button lights, fix slow boot and lags after boot.
02.11 Add power hal, interactive governor+bootpulse (should be default in bootmenu for correct work power hal), kernel fixes from upstream, cleanup/disable unused drivers, fix SGX clocks, add bp_ptc service(only service), fix battery drain, add fuse rw-ntfs/extfat fs support (not tested, but should work), fix backlight settings, fix small problem with fm-radio on notfication drawer, add cm file manager (can work incorrect), restore live wallpapers, cm sync.

07.11 Fix for dock station (not tested), backlight, cm file manager, proximity sensor, hboot fixes

Fix proximity sensor issue by maniac103 cm7, but for jb http://quarx2k.ru/sensors.jordan.so (copy to /system/lib/hw)

Should work now correct.

TO-DO: video rec fix, fix audio rec, fix restart wifi tether.

TIPS:

• LG Camera app works better with video rec.
  • Do not enable "Allow purging of assets" - it makes many lags.

Status Epsylon:

25.07: FM internal changes, romupdater integration in settings, French, German, Russian updates.

26.07: Themes support, button backlight fix.

06.08: Backlight settings, some new options.

12.08: Royale FM Radio version, some codecs changes.
04.09: French translate, sio settings

Status UserDJ:

06.10: fix wifi tether, nueva revisión.

15.10: Android 4.1.2, CM updates (CMCircleBattery, phone features), NO Qkernel ni 2nd boot por ahora.

CM10 Nightlies

QUARX

Defy (todos) + Custom Kernel (02/11)

MIRROR

Update para 02-11 (07/11)

USERDJ

Defy Plus - (15/10)

EPSYLON3

Defy - (04/09)

MIRROR

GAPPS

GAPPS JB 4.1.2 Oficiales

Defy GAPPS by AnTerNoZ

+

Google Music

YouTube

Livewallpaper Selector

4.1.2 Livewallpaper

Android Livewallpaper

GAPPS Minimal

(Gmail,Market,Gtalk,Synchronisation)

DONATE FOR DEFY CM10

Tenés dudas? Pasá por acá

Última edición por un moderador:

STESKO

Pensador Empedernido
No hace falta que pregunten lo que posiblemente ya se respondió por no querer fumarce las 93 paginas

Usen el buscador del foro como lo muestro en la foto

{Desde Mi Defyerro}

Sebastian Dottori

Usuario con historia
Alguien tiene problemas con la app Galería????? Me lee únicamente las fotos que saco y no las que ya tengo antes de instalar la rom, ya probé borrando los datos, si a alguien le anda sería tan amable de pasarme el apk

Enviado desde mi MB526 usando Tapatalk 2

p/d: tambien me hace eso el apollo, sera que tengo algo mal hecho??? esta todo instalado desde cero, osea sbf y luego cm10

Última edición por un moderador:

neo80

Usuario con historia
Alguien sabe si Epsylon dejo de lado el proyecto ? Hace mucho que no actualiza y pinta que no va a estar más en esto. Algun dato se agradece ya que es la unica que me andan bien fluidas

seniga1

Usuario con historia
Alguien sabe si Epsylon dejo de lado el proyecto ? Hace mucho que no actualiza y pinta que no va a estar más en esto. Algun dato se agradece ya que es la unica que me andan bien fluidas
Epsylon esta concentrado en otro terminal, medio que dejo de lado CM10 en Defy

lenidas

Usuario con historia
Hola! para los que tengan problemas con el wallpaper srcolling solo activen de nuevo el hwa del trebuchet y listo problema solucionado (bueno si es que se le puede llamar un problema) lo digo porque se me hacía raro que no funcionara :)

crisrucki

Usuario con historia
Hola! para los que tengan problemas con el wallpaper srcolling solo activen de nuevo el hwa del trebuchet y listo problema solucionado (bueno si es que se le puede llamar un problema) lo digo porque se me hacía raro que no funcionara
yo uso el go launcher y tengo el mismo problema.Pero no encuentro la forma de agregar apps al hwa

lenidas

Usuario con historia
yo uso el go launcher y tengo el mismo problema.Pero no encuentro la forma de agregar apps al hwa
Mm pues yo le agregue permisos a una aplicación con root explorer cambiando los permisos en system/app hwaSettings despues borre datos de la aplicación en cuestion y la volvi a ejecutar y ahi me aparecieron todas las aplicaciones que habia instalado recientemente :)

crisrucki

Usuario con historia
Mm pues yo le agregue permisos a una aplicación con root explorer cambiando los permisos en system/app hwaSettings despues borre datos de la aplicación en cuestion y la volvi a ejecutar y ahi me aparecieron todas las aplicaciones que habia instalado recientemente
yo ya le habia dado todos los permisos a la app de hw settings, pero siguen sin aparecer.

Vos decis que tengo que darle algun permiso especial a cada aplicacion que quiero agregar?

lenidas

Usuario con historia
yo ya le habia dado todos los permisos a la app de hw settings, pero siguen sin aparecer.

Vos decis que tengo que darle algun permiso especial a cada aplicacion que quiero agregar?
no solo a la hw settings... pues la verdad yo solo hice lo que te comente y me funciono de una sin problemas, de igual si tengo tiempo pruebo a ver y si a caso te comento :)

no solo a la hw settings... pues la verdad yo solo hice lo que te comente y me funciono de una sin problemas, de igual si tengo tiempo pruebo a ver y si a caso te comento
en XDA habian dicho que para que aparezcan las aplicaciones en el HWA settings,hay que borrar los datos y despues volver a abrir HWA settings,yo hago eso y siempre me funciono asi

Estado
Cerrado para nuevas respuestas.