• Hola, con los nuevos cambios del sitio he puesto diferentes tipos de publicidad que podrian resultar algo molestas. Sin embargo, luego de registrarte e interactuar un poco con la pagina, van a ser reemplazados por otros mas sutiles y pequeños! * A mi tampoco me gusta la publicidad, pero es una de las piezas para que el sitio esté disponible. Si bloqueas la publicidad, probá desactivarla unos dias.
    Gracias

CyanogenMod 10.2 Jelly Bean-Android 4.3

hard666

Nuevo miembro
Gente acá les dejo la pagina oficial donde están subidas todas las roms... es como un ftp chino... asi q hagan clic en la carpeta y si desean CM-10.2 (Android 4.3) ingresan a la carpeta CM10.2 y esta la ultima versión "Engle_Mars-SELinux-CM10.2-20131021-UNOFFICIAL-milestone2.zip" [SIZE=1em]y si desean probar Android 4.4 ingresen a [/SIZE]KitKat y la ultima versión del software es "Engle_Mars-4.4.2-20140129.zip"[SIZE=1em]. [/SIZE]

[SIZE=1em]Si me preguntan, he probado las dos... y CM10.2 anda genial... KitKat tiene [/SIZE]todavía[SIZE=1em] errores, pero permite [/SIZE]actualización[SIZE=1em] via OTA... [/SIZE]así[SIZE=1em] que supongo que de a poco se ira modificando para un perfecto andar.[/SIZE]

Pagina: aj2cckpycr.l18.yunpan.cn/lk/QXcbILcSfm4Rk#13768761703713030-0

Historial de actualización CM-10.2: 

2013-10-30
1. Change camera hal to support white balance for "cloudy".
2. Change camera to support torch flash model.
3. Try to fix the black screen when have incoming call.
4. Synchorize code to 2013-10-30.

------------------------------------------------------------------------------

2013-10-21
1. Add OTA support
2. Sync code to CM 2013-10-21.

2013-10-18
1. Fix the call record function. The bluetooth headset still cannot record.
2. Fix the refresh problem when you use swlip (left/right swlip in MMS list) to delete MMS.
3. Add some keylayout. Hope can fix the keyboard mapping problem. Need help to test.
4. Fix multitone convert will make the constact database cannot connect.
5. Sync code to CM 2013-10-18.

2013-10-12
1. Add LTO support (Need use wifi to download data every 3 days, You can find the setting in system setting->Location), this will adnvace the GPS search speed. Enjoy it.
2. Add the CPU scheduler boostedASSv2 support.
3. Add mobile data connection break then reconnect. I can not test it. Please notice the result, thanks.
4. Avoid the MPU to idle when the wifi active, it will cause low performance.
5. Sync code to CM 2013-10-12.

2013-09-30
1. Fix can't do network data statistics.
2. Port 3.0 kernel "Add PR_{GET,SET}_NO_NEW_PRIVS to prevent execve from granting privs" to decrease boot time. There is an ioctl when start up system. The vm will call PR_SET__NO_NEW_PRIVS, it will hold system about 15 seconds.
3. Fix the the wallpaper cannot scroll in Trebuchet . Rollback the feature keep Trebuchet in memory by inprisist way.
4. Add feature 'delete mms by left/right flip finger' in Mms list. This feature still not finish, it has bug when delete Mms. I will finish after the Chinese National Day.
5. Complie libgui, libui, opengl, surfaceflinger service, libpng, libjpeg, webcore and kernel by "-O3 -march=armv7-a -mfpu=neon -mfloat-abi=softfp -funroll-loops" to advance it performace. Need test. I test normal c program by CoreMark, if enable those flags, it will advance performance.
6. Synchorize code to CM 2013-09-30

2013-09-21
1. Fix can not list APN and show "No SIM card" error. (Sorry for this bug, because I am not use GSM data or 3G, it is too expensive to use in Chinese.)
2. Sync code to CM 2013-09-21

2013-09-19 (Happy Mid-Autumn Festival)
1. Fix not show thunbmail in the capture photo GUI. This is temp solution, but it can work.
2. Fix can not show wifi/mobile data up/down status in status bar (Port from Kernel 3.8).
3. Trim the built-in wall paper in Trebuchet, decrease the apk size from 11M to 2.2M.
4. Increase ehe Trebuchet ADJ to keep it in memory all time (not sure always work or not). to advance show home speed.
5. Decrease the application PNG size to advance system application start speed.
6. Sync code to CM 2013-09-19.

2013-09-14
1. Support 720P record.
2. Add T9 Support.
3. Advance the VM memory usage.
4. Sync code to CM 2013-09-13.

2013-09-05
1. Fix the Gallery crash and make the phone reboot.
2. Fix the problem that cannot switch baseband.
3. Sync code to CM 2013-09-05.

2013-08-23
1. Fix the Bluetooth (except the A2DP).
2. Add SELinux support (permissive model).
3. Synchroized CM code to 2013-08-23.

2013-08-16
1. Fix the WIFI tether.
2. Add GPU performance adjustment. You can use system setting->performance setting->GPU Settings to change the GPU max work frequence.
3. When the phone stand by, decrease the GPU frequence to 8M to save battery.
4. Synchorized code to CM 2013-08-16.

Historial de actualización KitKat:

2013-12-27
1. Fix can't preview in camera panorama module.
2. Fix some camera application (for example Weixin) preview show split screen.
3. Add LTO service work on system startup.
4. Enable 720p and 480p record in Camera.
5. Port some CM bugs (resource leak and null pointer) fixs.

2013-12-12
1. Initialize version for KitKat 4.4.2.
1.1 567ea11 Fix OOBE crash/DoS after receiving 0-byte WAP push.
1.2 3574026 Reduce logging of flattened Preferences
1.3 d00f7cd Android denial of service attack using class 0 SMS messages
1.4 37f06a4 Put fragment in specific activity's whitelist

2. Add delay send MMS.

2013-12-06
1. Initialize version for 4.4.1

Know issue
1. The upgrade GUI will restart at least twice, but not effect upgrade and usage.

2013-12-04

1. Fix bluetooth cannot receive file.
2. Fix cannot network location.
3. Add performance settings in Milestone2 Part.
4. Add KSM support in ART.

6. Synchorize CMFileManager code to 2013-12-03.
7. Add language to support Franch, Hungarian and Netherlands.
8. Fix no default APN.

Changelog & History

2013-11-28

1. Fix the video playing color problem.
2. Fix click the setting in launcher no reponse.
3. Fix cannot share SD card by USB.
4. Add Long Term Orbits (LTO) support.
5. Enable KitKat builtin privacy management (settings->security->application operations).
6. Add OTA support.
7. Trim all languages except Chinese, English, Brazil, Spanish and Italy.
8. Trim the Japanese Pinyin input.

2013-11-26
1. Initialize version.

Know Issues
1. The video output for MP4 has green/pink color problem.
2. Can not share SD card.
3. Not test GPS, it may not work.
4. Not test mobile data.
5. Bluetooth can work in phone and receive file, but cannot receive file.

Espero que les sea de ayuda...

Tengo Un Problema la Instala sobre 10.1 todo barbaro el Unico problema es el Market no me vino en el Market y trate de Instalarlo de mil Maneras pero Siempre me sale el Error "Google Play se ha Detenido" borre cache, datos, etc reinstale de vuelta y nada

si alguien ya le paso y lo pudo solucionar le agradeceria que me cuente

migof

Motorolero!!!
Tengo Un Problema la Instala sobre 10.1 todo barbaro el Unico problema es el Market no me vino en el Market y trate de Instalarlo de mil Maneras pero Siempre me sale el Error "Google Play se ha Detenido" borre cache, datos, etc reinstale de vuelta y nada

si alguien ya le paso y lo pudo solucionar le agradeceria que me cuente
no hay mil maneras de instalarlo, solo una que es instalando las gapps

migof, es que el Post Original de XDA no ofrece Gapps diciendo que viene con el Market para que cada uno se instale lo que nesecite yo baje distintas Gapps y las "Oficiales" de CM10.2 y nada

migof

Motorolero!!!
MalcomPreiss, es raro pero cierto lo que decis, raro porque el concepto de CM por derechos de autor no permiten poner las gapps incluidas en la rom, este usuario se debe haber mandado a ponerlas sin saberlo, supongo....

Respecto al problema, entonces si ya vienen no deberías tener que instalar nada adicional.... Intentaste con una instalacion limpia?

HOY por fin me decidí a pasar del CM 10.1 al 10.2 ver. 20131030 en mi M2. La cosa es que no logro hacer que se actualice mi cuenta Gmail por ende no puedo instalar apps via Playstore, quisiera saber si es cuestion de los servers de gmail o a alguien mas le ha pasado y si me ayudan para encontrar una posible solución. De momento todo lo demás me funciona bien. Y para instalar apps de momento usé *****.

me pasa que todo va bien, excepto la sincronizacion de gmail por ende no puedo usar el playstore. He leido varios foros con respecto a ese tema pero ninguno me ha ayudado y sigo en las mismas. Ahora lo interesante es que aunque la app de Yahoo Mail y la de Gmail no me dejan loguearme nisiquiera, al usar la app CORREO que viene por default instalada si me deja loguear en todas la cuentas que tengo. Outlook.com y fb me funcionan bien.

Alguna ayudadita. Gracias :pinch:

hola instale la rom engle mars 4.4 20131126 y no logro que levante señal (movistar argentina) esto tiene solución??Engle_Mar

Última edición por un moderador: